Mannheim Gezi Rehberi

Halo,

İsrail ve Balkanlarda otostop turu planları yaparken, tez danışman hocam okulda yürüttüğümüz bir proje ile ilgili bir kurs için bizi Mannheim’e göndermek istediğini söyledi. Kurs 21-22 Ekim tarihlerini kapsıyordu ancak biz bir gün önce gidip bir gün sonrası da cumartesi gününe denk geldiği için pazar günü dönecek şekilde işlemlerimizi yaptık.

Vize sonuçlanma süresi biraz uzayınca İsrail’e gitmeden önce gitmeyi planladığım ve uçak biletlerini dahi aldığım Balkanlar gezisini Almanya’dan döndükten sonraki gün başlayacak şekilde ertelemek durumunda kaldım. Erteleme üzerine neyse ki uçak biletlerim için büyük miktarlarda ek ücret alınmadı.

Almanya’ya projeden bir arkadaşla birlikte gittik. Yolculuk sırasında çok ilginç bir olay oldu. Check-in işlemini telefon üzerinden yapıp QR kod almıştık. Geç check-in yaptığımız için de en arka sıradan yer bulmuştuk. Arkadaşım önden kodunu okuttu, sıra bana geldiğinde ise görevli biraz afalladıktan sonra sıramın ön koltuklardan birine alındığını söyledi. Ben de neden böyle bir şey yaptıklarını, uçağa arkadaşımla birlikte geldiğimi falan söyledim. Görevli de VIP koltuğa alındığımı söyledi.

Uçak içinde çokça ısrar etsem de arkadaşımı ön koltuklara almadılar, arkaya da gitmeme izin vermediler çünkü yer yok. Bana da durumdan keyif almak kaldı. Cem Yılmaz misali baya dalgamı geçtim.

Uçağımız muhteşem bir yeşilliğin içerisinde bulunan Frankfurt Havalimanına indi. Oradan Mannheim’e ya hızlı trenle 25€ karşılığında ya da yerel trenle aktarma da yaparak 18€ karşılığında gidebilirsiniz.

Gezilecek Yerler

Mannheim; Ren ve Neckar nehirlerinin hayat verdiği küçük bir sanayi şehri. Sanırım sanayi şehri olmasından dolayı da İkinci Dünya Savaşı sırasında yerle bir edilmiş.

Şehirde sokak isimleri yok, sokakları Q1, A5, G4 gibi simgelerle isimlendirmişler.

Mannheim, Berlin ve Köln’den sonra en fazla Türk nüfus barındıran 3. şehir konumunda. Yalnız Türk nüfusunun yoğun olduğu diğer ülke şehirleri ile kıyasladığımda Almanların milliyetçi ve disiplini elden bırakmayan tarzlarından dolayı olsa gerek ilk etapta Türk varlığını çok anlayamıyorsunuz. Almanlar hegemonyayı Türklere kaptırmama konusunda çok başarılı ve bence hâlâ Avrupa’nın en ırkçı milleti.

Yine de Simit Sarayı, Katık gibi Türk işletmeleri mevcut. Hatta İşBankası Mannheim’de bir şube bulunduruyor.

Mannheim’de Airbnb ile ayarladığımız Käfertal isimli, şehir merkezinden 30-40 dakika uzaklıkta bulunan bir kasabada kaldık. Bu kasabadan şehir merkezine 2 ayrı tramvay hattıyla geçiş mümkün. Tramvay tek yön bileti 2.5€ ancak bizim gibi bir çılgınlık yapıp hiçbir şey vermeden de binebilirsiniz. Tek yapmanız gereken elinde pos cihazına benzer bir şeyler bulunduran görevli amcalara dikkat etmek.

Herzogenriedpark, Almanya’nn muhtemelen her şehri gibi Mannheim’de yeşil ve parklarla dolu olan bir yer. Biz de evimize yerleşip yemelik bir şeyler aldıktan sonra eve de yakın bulunan Herzogenriedpark’a gitmeye karar verdik. Parka girişler belli bir saate kadar yapılabiliyor ve ücreti 1.5€.

İçerisinde doğanın sonuna kadar tadını çıkarabileceğiniz bir sessizlik mevcut. Ördeklerin de bulunduğu gölün yanı sıra, maç yapılabilecek bir sahası da var.

Sonbahar

Sabah erkenden kalkıp kurs için Hochschule Mannheim’e geçiyoruz. Akşam saatlerine doğru kurs bitince şehir merkezini dolaşmaya başlıyoruz.

Schlosspark, Ren Nehri manzarasının tadını çıkarabileceğiniz dinlenmelik bir park alanı.

Ren Nehri

Mannheim Hauptbahnhof, şehrin tren istasyonu burası ve merkezi konumunda. Gün boyunca baya kalabalık ve bütün tramvay hatlarının kesiştiği nokta. O noktadan Kaiserring caddesi boyunca ilerleyebilirsiniz.

Wasserturm, 1888 yılında inşa edilmiş bir su kulesi. Bir rivayete göre mimarının Galata kulesinden ilham aldığı söyleniyor. Kaiserring caddesi üzerinde bu yapıya rastlayabilirsiniz.

Wasserturm

Hemen arkasında su fışkiyelerinin de yer aldığı bir park bulunuyor.

Christuskirche, 1911 yılında inşa edilmiş estetik bir mimariye sahip Protestan Kilisesi, Mannheim şehrinin 1400 koltuklu en büyük Kilisesi.

Christuskirche

Kiliseden çıkıp Luisenpark’a doğru yola koyuluyoruz. Oraya doğru giderken, Almanya’yı sonbaharda gezmek gerektiğini bize kanıtlayan rengarenk olmuş ağaçları görünce içimiz kıpır kıpır oluyor.

Sonbaharın mükemmelliği

Luisenpark, girişler yine belli bir saate kadar ve 1.5€ ücreti var. Şehrin en büyük parkı içerisinde sandal ile tur da atabileceğiniz göl var. Sandal turunun belli saatleri var yine, biz kaçırdık o saati ve fiyatı da çok pahalı değildi.

Luisenpark

Parkın içinde 1€ ve 5Cent ile çalışan bir makina var. 5Cent üzerine yapmak istediğiniz resmi seçip kolu çevirince parayı ısınında yardımıyla eriterek resmi damgalıyor. Biz gayet eğlenceli bulup birkaç € harcama durumunda bulunduk. 🙂

Gece Hayatı

Her Avrupa şehri gibi Mannheim’ın da renkli bir gece hayatı var. Şehir merkezinde bulunan Das Zimmer isimli mekanı tavsiye ederim. Techno tarzı müziğin çaldığı mekanı ben eğlenceli buldum. Bu arada bu mekanın hemen yanında da Kilim Türkü Bar bulunuyor.

Zimmer’e gittiğim gece 4 Alman tarafından taciz edildim diyebilirim. Aralarından biri bana omuz attı, diğeri de Almanca bir şeyler söyledi ama ben çok oralı olmadan uzaklaştım. Dediğim gibi bana kalırsa Avrupa’nın hâlâ en ırkçı milleti konumundalar.

Şehir merkezinden biraz uzakta ancak tramvayla gidebileceğiniz  Jungbuschststraße isimli sokakta çok sayıda bar/club bulunuyor. Bir kısmı erkekleri tek başına içeri almıyor. Ben Nelson isimli mekana gitmiştim. Benim için eğlenceli bir mekandı.

Ne Yenir

Alman yemek kültürüne pek hakim değilim. Airbnb kullandığımız için kendi yemeğimizi evde kendimiz yaptık. Yine de çok sayıda Türk restoranı bulabilirsiniz.

Böylece Mannheim gezisini bitirmiş olduk. Bu arada Mannheim’e kadar gelmişken, Avrupa’nın en güzel şehirlerinden biri olan Heidelberg’e gitmeden olmazdı. Heidelberg yazısını okumak için buraya tıklayın.

Don’t be afraid, take the roads with GumsN’Shoes.